Gyulladáscsökkentő ételek

Immunrendszerünk automatikus védekező mechanizmusa gyulladás formájában akkor indul be, amikor a szervezetet külső vagy belső irritáció, esetleg fertőzés éri. A gyulladás egy természetes folyamat addig, amíg krónikussá nem válik. A krónikus gyulladás akár súlyos betegségekhez is vezethet, ezért fontos a gyulladás okát kivizsgálni.

A túlsúly, az egészségtelen táplálkozás és a mozgásszegény életforma is növelheti a gyulladás esélyét. A dohányzás, a sok cukor, az alkohol és a gyorsételek fogyasztása mind-mind hozzájárulhat a krónikus betegség kialakulásához. 

A káros szokások felhagyásával, tudatos életmóddal és az egészséges táplálkozással csökkenthető a gyulladás mértéke. 

 

A következő ételek gyulladáscsökkentő hatással bírnak rendszeres fogyasztás esetén: 

Fokhagyma

A fokhagyma számos jótékony hatása mellett, (például immunrendszer erősítő, vírusölő, vérnyomáscsökkentő), gyulladáscsökkentő hatással is bír a benne lévő flavonoidok miatt.

Csonthéjasok

A különböző dió- és mogyorófélék a bennük lévő omega-3-zsírsavaknak és a fenoloknak köszönhetően hatékonyan lépnek fel a gyulladás ellen.

Leveles zöldségek

A különböző leveles zöldségekben (spenót, kelkáposzta, rukkola stb.) lévő flavonoidok, karotinoidok, klorofillok képesek csökkenteni a gyulladás mértékét.

Lazac

A lazacnak, akárcsak a csonthéjasoknak magas az omega-3-zsírsav tartalma, amely nem csak az asztma, és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása ellen hatékony, hanem gyulladáscsökkentő is egyben.

Cékla

A céklában a fenolok segítenek a vérnyomáscsökkentésben, betain tartalmának köszönhetően pedig gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik.

Extra szűz olívaolaj

Érdemes hidegen sajtolt olívaolajat használni például különböző salátákra, mert az olívaolajban lévő fenolok képesek csökkenteni a gyulladás mértékét. 

Felmerülő kérdéseivel, tálplálkozási tanácsadással kapcsolatban, kérjük foglaljon időpontot dietetikusunkhoz, Németh Zsófiához ONLINE.