Izomgörcsök okai, kezelése

Nőként gyakran érzünk lábainkban fájdalmat, főleg combunk hátsó részén és a vádlinkban? Éjszakánként is arra kelünk hogy éles fájdalom hasít a lábainkban?

Ennek leggyakrabban három fő oka lehet!

 

1. Megerőltető, túlzásba vitt edzés

Az edzések következtében rengeteg folyadékot és ásványi anyagot izzadunk ki, amelyeket ha nem pótolunk edzést követően, akkor izomfájdalmak alakulhatnak ki. Ezeket az izomgörcsöket leggyakrabban a nátrium, kálium, kalcium és magnézium hiánya válthatja ki. Ezért érdemes az edzés során és az edzést követően is folyamatosan pótolni a folyadékot, szénsavmentes ásványvíz formájában leginkább, valamint keményebb edzések alkalmával az izotóniás italok fogyasztása is javasolt. Továbbá nem elhanyagolható az edzések előtti alapos bemelegítés, majd az edzéseket követő alapos nyújtás sem.

2. Home-office, azaz egész napos ülés

A jelenlegi járványhelyzet idején rengetegen kényszerültünk otthonunkba, ahonnan ugyan kényelmesebb a munkavégzés, mert nem kell korábban kelni és bejárni a munkahelyünkre nap mint nap, azonban a legtöbben nem vagyunk otthon felszerelkezve komplett irodai bútorokkal, eszközökkel, ahogy kényelmes asztallal és székkel sem. Az egész napos ülés, valamint a kényelmetlen pozícióban történő munkavégzés egy idő után negatívan hat a szervezetünkre. Nem csak a hátunk, vagy a nyakunk fájdulhat meg, hanem ez lábaink számára is komoly terhelést jelent. Ezért érdemes naponta néhány percre felkelni és kinyújtózni, vagy akár sétálni, valamint egy-egy lazító tornát is beiktatni a napirendünkbe.

3. Várandósság

A terhesség idején, főként a második és harmadik trimeszterben gyakran ébredhetünk arra, hogy görcsölnek izmaink, ha nem fordítunk megfelelő figyelmet a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. Ebben az időszakban, fontos, hogy az átlagosnál nagyobb mennyiségű vitamint és ásványi anyagot vigyünk be a szervezetünkbe, ugyanis ez elengedhetetlen a magzat megfelelő fejlődéséhez, valamint a saját egészségünk érdekében is. A terhesség során mind a baba, mind a kismama számára az alábbi vitaminok és ásványi anyagok játszanak kiemelkedően fontos szerepet: folsav, D-vitamin, C-vitamin, magnézium, vas, B6-vitamin, B12-vitamin.

További, egészséges táplálkozással, megfelelő vitamin, és ásványi anyag pótlással kapcsolatos kérdéseivel kapcsolatban Németh Zsófia, dietetikusunk nyújt Önnek segítséget!