Ezeket az ételeket kerüljük
várandósság alatt!

Tippek a dietetikustól

A várandósság 9 hónapja alatt, – és utána is természetesen – kiemelten figyelnünk kell a táplálkozásunkra a baba, és saját magunk érdekében is. Ebben az időszakban még körültekintőbben kell megválasztanunk ételeinket, illetve a különböző élelmiszerekből származó fertőzések elkerülése miatt fokozottan ügyelnünk kell a konyhahigiéniára is. Ne használjuk például ugyanazt a vágódeszkát a nyers hús, és a zöldségek előkészítésére. Mindig ügyeljünk az ételek (húsok, halak) teljes átsütésére. Ha egy meleg ételt másnap fogyasztunk csak el, forraljuk újra/akár süssük át mielőtt megesszük! Ha fagyasztott húst engedünk fel a hűtőben, ügyeljünk arra, hogy a húslé ne érintkezzen egyéb nyersanyagokkal. Ne hagyjuk kint szobahőmérsékleten sokáig a megfőtt ételt, tegyük hűtőbe mihamarabb a maradékot.

Mindenképpen kerüljük az alábbiakat:

Ø  nyers, vagy félig átsült hal

Ø  nyers halat tartalmazó étel, például sushi

Ø  felengedés után visszafagyasztott hal vagy hús

Ø  nyers, vagy félig átsütött hús

Ø  nyers húst tartalmazó étel (tatár beefsteak)

Ø  nyers, vagy félig megsütött tojás (fontos, hogy a sárgája is átsüljön!)

Ø  lágytojás

Ø  nyers tojást tartalmazó ételek (házi majonéz, tiramisu)

Ø  nem pasztőrözött tej, vagy tejtermékek

Ø  lágy sajtok, mint Brie, Camambert, fetasajt, kéksajt

Ø  nagy mennyiségű koffein: várandósság alatt egy vagy 2 csésze (nem erős) kávé, vagy világosra főzött tea fogyasztható maximum. Koffeinbevitelünk ne haladja a meg a napi 200 mg-ot. Ez körülbelül 2 csésze kávénak fele meg. Ne feledjük, hogy a zöldtea, fekete tea, cola is tartalmaz koffeint!

Ø  alkohol, alkoholos desszertek

Ø  cola

Ø  energiaitalok

Dietetikai tanácsadás esetén kérjük, foglaljon időpontot Zalai Noémi dietetikusunkhoz az alábbi gombra kattintva.