Miért fontos a D-vitamin?

A hideg időszakban egyre gyakoribb a megfázásos betegségek száma. Az immunrendszer megerősítésében részben a D-vitaminnak van jelentős szerepe.

Jelentősége

Az immunrendszer megfelelő működésén túl biztosítja a megfelelő izomfunkciót, felelős az egészséges csontozat, a fogazat, a sejtfejlődés és a vér normál kalcium szintjének fenntartásában.

A várandós nők esetében nagyon fontos a megfelelő D-vitamin szint, mivel a magzatnak és az édesanyának egyaránt szüksége van rá. A magzat számára elengedhetetlen a csontok megfelelő fejlődésében és később az édesanyának a szoptatás miatt, mivel az anyatejjel biztosítja a magzat vitamin ellátását.

A nők számára, változó korban a megváltozott hormonszintek miatti csontvesztés ellensúlyozására és egyéb jótékony hatásai miatt is fontos.

Hiánya

Hiánya számos betegség kialakulásáért felelős (például többféle rákos megbetegedés, autoimmun betegségek vagy egyes szívbetegségek).

D-vitamin forrás

Ha napfény nincs, akkor étrendkiegészítőkkel vagy bizonyos élelmiszerekkel bevihetjük a szervezetünkbe. Legjobb D-vitamin források a gomba, a tengeri halak, halmájolajak, tojás, tejtermékek, zabpehely és a narancslé. Ennek fontosságát nem árt tudatosítani magunkban és kihasználni a napos időjárást a borongós napok beköszöntéig.

Felmerülő kérdéseivel, táplálkozási tanácsadással kapcsolatban, kérjük foglaljon időpontot dietetikusunkhoz, Németh Zsófiához ONLINE.