A sport jótékony hatással van a várandósok számára?

Természetesen a várandósság alatt is lehet sportolni, mivel bizonyítottan jó hatással van a szervezetre.
Javítja a közérzetet, könnyebb lehet a várandósság és a szülés, csökkenti a magas vérnyomást, a terhességi cukorbetegség kialakulását és a koraszülés kockázatát, illetve kisebb eséllyel alakul ki szülés utáni depresszió.

Azonban az aktuális edzéstervet mindig a terhességgel járó anatómiai és élettani változásokhoz kell igazítani! Ne várja el önmagától, hogy ugyanolyan teljesítményre lesz képes, hiszen egy terhesség felborítja az egész szervezet működését, így mindig figyelni kell a test jelzéseire!

A várandósoknak ajánlott mozgásformák közé tartozik például a kismama jóga, az úszás, a súlyzós edzés, a kismama pilates, a séta, a szobakerékpározás.  Ezek a tevékenységek egészségesek, erősítik a szív és érrendszert, csökkentik a hátfájást, növelik az izomerőt, a kitartást és megtanít relaxálni.


Azonban elengedhetetlen egy-két szabályt figyelembe venni:

A kismamáknak az edzés során ügyelni kell arra, hogy ne boruljon fel a szervezetük hőháztartása!

Kerülniük kell a melegben végzett mozgásformákat, például a hot jógát.

Ezen kívül pedig mindig figyelni kell az elegendő folyadék pótlására.

Mindig ügyeljen a helyes légzésre, mert az elengedhetetlen a magzat és a lepény oxigén ellátottsága miatt, továbbá a pulzusszám nem lépheti túl a 140-et, mert az már veszélyezteti a lepény keringését.

Minden esetben kérje ki orvosa véleményét a sportolás megkezdése vagy újrakezdése előtt!  


Boldog babavárást kívánunk!

Kismama fotózás 5D Babamozival

Kedvezményes Genetikai Csomag 5D Babamozival

További kérdéseivel, időpontfoglalással kapcsolatban, kérjük keresse elérhetőségünk valamelyikét.